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(BW489) | Ufficio Gare
Pubblicato il 26-01-2025 - Kpmg in Roma

**KPMG **is one of the leading professional services networks, a leader in audit and accounting, management consulting, and tax, legal, and administrative services. Leadership, teamwork, respect for people, continuous learning, transparency, commitment to the community, integrity - these are the values of KPMG that guide the behaviors of those who work there, representing its identity and way of being, creating an environment open to the exchange of ideas and knowledge, allowing our professionals to express their full potential.
Our role is prominent in a continuously and rapidly changing environment, requiring a set of new skills and abilities to support growth ambitions and the trust that the market places in us.




We are looking for a **Tender specialist** for our Ufficio gare in** Rome **who has gained 1-2 years of experience in Tender Office.
- Management of the participation process in tenders:
- Analysis of the technical-economic tender requirements (selection criteria)
- Preparation of administrative and post-award documentation (declarations, UE forms, guarantees, PASSOE, justifications of abnormal offers, contractual obligations)
- Collection of internal authorizations for the digital signature of bidding documents and submission of offers through telematic portals;
- Verification that all activities and documents related to participation in public tenders are in line with internal procedures
- Manages interactions with other company functions and third parties in case of participation in tenders in joint ventures or subcontracting;
- Management of the Supplier Registration process:
- Production of documents/certificates
- Deadline management
Required skills:
- Precision and accuracy
- Adherence to deadlines and a sense of priorities
- Flexibility
- A good command of the English language is also welcome.




Strong skills in working towards objectives and a strong problem-solving attitude are also required, along with good communication and relational skills, customer focus, enthusiasm, high motivation, and a natural inclination for teamwork.
The data requested will be processed in absolute compliance with the provisions of European Regulation 679/2016 (General Data Protection Regulation - "GDPR" or "Privacy Regulation") and its subsequent amendments and integrations. For more information, please refer to KPMG's Privacy Policy.
**KPMG Business Services S.r.l. ensures equal opportunities.**
**KPMG** è uno dei principali Network di servizi professionali, leader nella revisione e organizzazione contabile, nella consulenza manageriale e nei servizi fiscali, legali e amministrativi. Leadership, lavoro in team, rispetto delle persone, approfondimento continuo, trasparenza, impegno verso la comunità,



integrità; questi sono i **Valori** di KPMG** **che orientano i comportamenti delle persone che vi lavorano e ne rappresentano l’identità e il modo di essere, dando vita ad un ambiente aperto allo scambio di idee e di conoscenza che permette ai nostri professionisti di esprimere tutto il loro potenziale.
Il nostro è un ruolo di primo piano in un contesto in continuo e rapido cambiamento, che richiede un set di nuove competenze e abilità per sostenere le ambizioni di crescita e la fiducia che il mercato ci riserva.
Ricerchiamo per il nostro** Ufficio Gare n. 1 Specialista gare nazionali **nella sede di **Roma** che abbia maturato 1/2 anni di esperienza all’interno di uffici gare.
- gestione del processo di partecipazione alle gare:
- analisi dei requisiti tecnico-economici di gara (criteri di selezione)
- preparazione della documentazione amministrativa e di post-aggiudicazione (dichiarazioni, DGUE, cauzioni, PASSOE, giustificazioni offerte anomale, adempimenti contrattuali)




- raccolta delle autorizzazioni interne per la sottoscrizione digitale degli atti di gara e presentazione delle offerte attraverso i portali telematici;
- verifica che tutte le attività e i documenti relativi alla partecipazione alle gare pubbliche siano in linea con le procedure interne
- gestisce le interlocuzioni con le altre funzioni aziendali e le terze in caso di partecipazione alle gare in RTI o avvalimento;
- gestione del processo di Iscrizione agli albi fornitori:
- produzione documenti/certificati
- gestione scadenzario
Competenze richieste:
- Precisione e accuratezza
- Rispetto delle scadenze e senso delle priorità
- Flessibilità
- Gradita inoltre una buona padronanza della lingua inglese.
Si richiedono inoltre spiccate abilità di lavorare per obiettivi e forte attitudine al problem solving, buone doti comunicative e relazionali, focus sul cliente, entusiasmo ed elevata motivazione e naturale propensione al lavoro in team.




- I dati richiesti verranno trattati nell’assoluto rispetto delle disposizioni contenute nel Regolamento Europeo 679/2016 (General Data Protection Regulation - “GDPR” o “Normativa Privacy”) e sue successive modificazioni ed integrazioni. Per maggiori informazioni fare riferim

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